انواع سیفون سینک و روشویی کدامند؟

سیفون ها در ساختمانها با توجه به نحوه عملکردشان مصارف زیادی دارند که در مکان هایی که آب ریزی دارد، مثل حمام و توالت و سینک به کار می روند. در ادامه ی این مطلب اطلاعاتی در مورد انواع سیفون سینک و روشویی ارائه می دهیم.

موارد مصرف انواع سیفون سینک و روشویی

نحوه استفاده از انواع سیفون سینک و روشویی در تمامی مکان ها یکسان است و برای اینکه اطلاعاتی را در مورد مدلهای سیفون سینک در ساختمان و نحوه کارکرد آنها به دست آورید، به نوشته سیفون فاضلاب چیست؟ در سایت برچسب رجوع کنید.

مدل های سیفون سینک و روشویی از نظر بنیادی شباهت کمی به هم دارند، ولی سیفون های روشویی از نظر شکل و ظاهر متنوع تر می باشند؛ زیرا که مدل های سیفون سینک ظرفشویی معمولاً درون کابینت قرار گرفته و دیده نمی شوند و به طرح ویژه ای احتیاج ندارند.
در هنگام گرفتگی های بسیار سخت انواع سیفون سینک و روشویی، بلافاصله با متخصصین سایت برچسب تماس بگیرید و آنها را به محل خود اعزام کنید تا سریعا مشکل شما برطرف شود و فرقی نمی کند که در کدام نقطه از شهر تهران سکونت دارید؛ زیرا این تکنسین آماده خدمت رسانی در سراسر تهران می باشند مثل چاه بازکنی سعادت آباد که با کمترین هزینه می توانید مشکل خود را به آنها بسپارید.

کاربرد اصلی سیفون سینک و روشویی به قرار زیر است:

عدم پراکندگی بوی بد و گازهای فاضلاب: در لگن سیفون های سینک و روشویی آبی جمع می شود که جلوی عبور هوا و بوی ناخوشایند از درون چاه به محیط بیرون را می گیرد.

از ورود حشرات موذی به بیرون جلوگیری می کند: حشرات موذی مثل سوسک، در لوله های فاضلاب و چاه ها مکان خوبی را برای خود انتخاب می کنند. آبی که در سیفون سینک و روشویی جمع می شود، باعث می شود که این جانوران به درون خانه نتوانند بیایند. ولی گاهاً این حشرات موذی و بوی بد از قسمت لاستیک بعد سیفون، یعنی جایی که لوله سینک به لوله فاضلاب وصل می شود به درون خانه آمده که این قسمت حتما باید آب بندی شود.

در زمان خرید مدل های سیفون سینک و روشویی، راهنمای نصبی ضمیمه آن است که حتی با ندانستن مسائل لوله بازکنی و فنی قادرید که آنها را با استفاده از این راهنما نصب کنید و اگر به هر دلیلی قادر به نصب سیفون نشدید می توانید به سایت خدمات لوله بازکنی برچسب رجوع کرده و منطقه خود را بیابید و از دانش کارشناسان این حرفه کمک بگیرید.

تنوع در مدل های سیفون سینک و روشویی

از نظر شکل ظاهری سیفون سینک و روشویی دارای تنوع گوناگونی می باشد که همین تقسیم بندی آنها را بسیار زیاد می کند، ولی کلاً به دو دسته بندی عمومی برای سیفون ها اشاره می کنیم. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آشنایی با انواع سیفون سینک و روشویی را مطالعه نمایید.

از نظر نمای ظاهری عبارتند از:

سیفون سینک و روشویی توکار: به سیفون های گفته می‌ شود که رنگ سفید دارند و دیده نمی شوند. در درون کابینت یا پشت پایه روشویی گذاشته می‌شوند و لوله های زیر سینک ظرفشویی هم عنوان می شوند.

روکار: سیفون هایی که از بیرون دیده می شوند و در مدل‌ های امروزی مصارف بیشتری دارند، سیفون روکار می گویند.

از نظر شمارش لگنی سیفون سینک و روشویی به دسته بندی های زیر تقسیم می شود:

دارای یک لگن: عموما مدل های سیفون سینک و روشویی یک لنگه هستند که کاسه بزرگی که همان سیفون قبل از ورودی فاضلاب است را دارا می باشند.

دو لگنه: این سیفون ها به تازگی به بازار آمده و برای سینک آشپزخانه مصرف می شود و در این گونه سینک ها هم سیفونی که در مدل شماره ۱ وجود دارد و هم سیفونی کوچکتر که در اول مسیر ورودی آنها آماده شده را دارا می باشد.

نکات مهم نگهداری از سیفون سینک و روشویی

اگر تصمیم به مسافرت دارید یا در خانه نیستید، درب پوشی را برای سیفون سینک و روشویی بگذارید؛ زیرا که در روزهای گرم بعد از گذشت چند روز آب این سیفون ها خشک شده و سیفون کارکرد خود را از دست می‌ دهد. همین طور اندکی سم در اطراف ورودی سیفون برای جلوگیری از ورود حشرات مصرف کنید.

مدل های سیفون سینک و روشویی که به آنها شتر گلو هم می گویند، به خاطر گوشه هایی که دارند ممکن است تند و تند گیر کند و احتیاج به باز کردن داشته باشد. اگرگرفتگی سیفون خانه‌ تان از طریق شستن برطرف نشد میتوانید با خدمات لوله بازکنی در اطراف خانه خود تماس گرفته و اقدام به باز کردن لوله منزلتان از طریق کارشناسان حرفه ای بکنید.

مطلب مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که در انتهای سیفون ها، مثل دستمال کاغذی، مواد غذایی و مثل اینها نباید ته نشین شود و سعی کنید، در موقع استفاده از سینک آب آن را خیلی خوب گرفته طوری که در کف سیفون هیچ چیزی باقی نماند.

نکته مهمی که باید در مورد انواع سیفون سینک و روشویی بدانیم این است که رستوران ها و آشپزخانه ها امروزه می توانند از سیفون سینک چربی گیر استفاده کنند که دیگر چربی ها وارد لوله های فاضلاب این مراکز نشود و کمتر دچار گرفتگی لوله شوند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>