چاه بازکن دستی؛ آسان ترین روش لوله بازکنی

یکی از معضلاتی که در هر خانه وجود دارد، گرفتگی لوله های فاضلاب است که به خاطر داشتن بوی ناخوشایند فوراً باید مشکلش رفع گردد. برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب، شیوه های فراوانی وجود دارد که یکی از آسانترین آنها استفاده از تلمبه چاه باز کن یا همان لوله باز کن دستی می باشد که در این نوشته می خواهیم درباره آن توضیح داده و به معرفی آن بپردازیم.

در گرفتگی های سخت و عمیق مانند گرفتگی لوله با سیمان نمی‌توان از تلمبه چاه باز کن استفاده کرد و برای رفع گرفتگی لوله با سیمان می توانید نوشته گرفتگی لوله با مصالح ساختمانی را بخوانید و از آن کمک بگیرید.

تلمبه چاه باز کن دستی چگونه وسیله ای است؟

از قدیمی ترین وسایل برای باز کردن گرفتگی چاه ها، تلمبه چاه باز کن دستی است که یک وسیله پلاستیکی بوده و کار کردن با آن آسان و خیلی ساده است و در تمامی خانه ها یکی از آن وجود دارد و تشکیل شده از یک کاسه پلاستیکی به همراه یک دسته که به آن وصل می شود.

چگونه با استفاده از چاه باز کن دستی لوله را باز کنیم؟

یکی از شیوه های راحت برای باز کردن لوله در خانه، کاربرد تلمبه چاه باز کن توالت و یا سینک می باشد.
در مطلب زیر به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به سادگی و بدون کمک لوله بازکن ها در خانه خودتان این کار را انجام داده و گرفتگی لوله ها را از بین ببرید.

برای برطرف کردن گرفتگی لوله ها با استفاده از تلمبه چاه باز کن، ابتدا کاسه پلاستیکی تلمبه رو بر روی دهانه چاه میگذاریم؛ سپس دسته تلمبه رو به طرف بالا و پایین فشار داده و در اثر این فشارهای محکم و حرکت های منظم هوای درون تلمبه به درون لوله رفته و باعث می شود که ضایعات به گردش درآمده و راه لوله باز شود و در اتمام کار می توانید آب داغ را باز کرده و چربی هایی که در دیواره لوله جمع شده را بشویید و ببرید.

اگر می خواهید که با استفاده از چاه باز کن دستی این کار را بهتر انجام دهید، یک مقدار پارافین به لبه پلاستیکی تلمبه مالیده و در محل لوله فاضلاب هم مقداری آب پاشیده که با انجام این کار تلمبه لوله بازکن به لوله فاضلاب بیشتر می چسبد و کار بهتر انجام می شود.

به این نکته دقت کنید که حتماً کاسه پلاستیکی تلمبه بر روی سطح لوله به صورت کامل گذاشته شود به طوری که وقتی تلمبه میزنیم، هوا به زیر پمپ تلمبه منتقل نشود و همچنین زمانی که از محلول های شیمیایی استفاده کردید، هیچ گاه از تلمبه چاه باز کنی استفاده نکنید؛ به خصوص وقتی که هنوز محلول های شیمیایی در لوله وجود دارند

شما می توانید با استفاده از مطالب گفته شده در خانه گرفتگی لوله هایتان را از بین ببرید و اگر هم به دلایلی این گرفتگی رفع نشد، با رفتن به سایت برچسب، می توانید از خدمات لوله بازکنی متخصصان آن در کوتاهترین زمان بهره مند شوید. کافیست در هر منطقه از تهران که سکونت دارید از طریق صفحات مربوطه به مشخصات لوله بازکن های همان منطقه در سایت برچسب، دست بیابید تا با یک تماس نزدیکترین لوله بازکن به محل مورد نظر اعزام شوند و مشکل شما را برطرف بسازند. برای مراجعه به سایت لوله بازکنی برچسب اینجا کلیک کنید.

کاربرد چاه باز کن دستی در موقعیت های مختلف

چاه باز کن دستی گرفتگی های انواع لوله در خانه را که به صورت سطحی و ساده باشد، از بین می برد.
مثلاً گرفتگی لوله سینک ظرفشویی و روشویی و حمام و توالت را اگر عمیق نباشد، برطرف می کند. در این قسمت میخواهیم موارد مصرف لوله بازکن دستی را به صورت خلاصه توضیح دهیم.

لوله وان حمام را چگونه با تلمبه چاه باز کنی باز کنیم؟

‌برای اینکار اولاً در پلاستیکی دهنه چاه را برداشته و دو پیچ آن را باز کرده و سپس رابطی که به حفره وصل است را به طرف بالا کشیده و بازش کنید، اگر موی به آن آویزان شده آن را تمیز کنید و بعد از اینکه درش برداشته شد، کاسه پلاستیکی تلمبه چاه باز کن رو روی دهانه حفره قرار داده و با تکان هایی به طرف بالا و پایین و با فشار گرفتگی لوله را از بین ببرید و آن را باز کنید.

توجه: خالی نشدن آب چاه توالت، حمام، ظرفشویی یا دیر تخلیه شدن آن از نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب می باشد که به همراه آن بوی ناخوشایندی در محیط خانه پراکنده می شود.
برای اینکه لوله های فاضلاب نگیرد، باید از ورود وسایل خارجی به درون چاه جلوگیری کنیم و در نهایت اگر گرفتگی پیش آمد با استفاده از چاه باز کن دستی یا همان تلمبه، برای باز کردن لوله اقدام کنید که این روش یک روش آسان و کم خرج و راحت است که به وسایل مجهزی هم نیاز ندارد.

با استفاده از لوله بازکن دستی گرفتگی چاه توالت را از بین ببرید

برای اینکه گرفتگی کاسه توالت باز شود، باید از یک تلمبه چاه باز کنی دستی خوب و بزرگ و سنگین استفاده کرد و هر چه این تلمبه بهتر باشد، کار برطرف کردن گرفتگی چاه توالت بهتر انجام می شود و برای این کار کاسه پلاستیکی تلمبه را بر روی دهانه چاه توالت گذاشته و با فشارهای محکمی به طرف بالا و پایین این کار را انجام دهید و طوری تلمبه بزنید که تمامی فشار به درون چاه و گرفتگی های آن رفته و باعث شود که چاه باز شود.
فقط این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت تلمبه چاه باز کنی شما بالا باشد؛ زیرا شرط باز شدن چاه توالت شما فقط به جنس و مقاومت تلمبه برمیگردد.

برای باز کردن گرفتگی لوله ها، آسان ترین و مطمئن ترین راه همین استفاده از لوله بازکن های دستی می باشد؛ به همین خاطر در اولین قدم استفاده از این چاه باز کن های دستی توصیه میشود.
اگر این گرفتگی ها برطرف نشود، دیگر وسایل مجهز لوله بازکنی را به کار ببرید و در نهایت می توانید با رفتن به سایت برچسب و با پیدا کردن نزدیکترین لوله بازکن به محل سکونت خود، همانند خدمات لوله بازکن شهران روی کمک این متخصصین کاربلد حساب باز کنید و گرفتگی لوله های خانه خود را در زمان کوتاه و با صرف هزینه کم و با کیفیت بالا برطرف سازید.

دیگر کاربردهای چاه باز کن دستی کدامند؟

از تلمبه چاه باز کنی، فقط برای باز کردن گرفتگی لوله ها استفاده نمی شود؛ بلکه در صاف کاری ماشین ها هم از این تلمبه استفاده کرده و به این صورت که با استفاده از مکشی که این تلمبه های قوی ایجاد می کند، سطحی از ماشین که تو رفته است را به بیرون می کشد و آن را درست می کند.

در حالت کلی کار چاه باز کن دستی به این صورت است که با ایجاد مکش و فشرده سازی هوا باعث می شود که اشیایی که درون لوله فاضلاب گیر کرده را جابه جا کند یا آنها را از چاه بیرون بکشد و در صاف کاری ماشین هم آن قسمت از ماشین که دچار تو رفتگی شده است را یک مقدار آب جوش ریخته و بعد تلمبه را به آن چسبانده و به آهستگی به طرف بالا کشیده تا با ایجاد مکش سطح تو رفته به بیرون بیاید و اتومبیل شما صاف شود.

چاه بازکن دستی وسیله ای ارزان و سبک است که در هر خانه ای پیدا می شود و همچنین وسیله ای مناسب و بی خطر برای لوله بازکنی می باشد. از این روش برای صاف کردن سپرهای فایبرگلس هم می شود استفاده کرد.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لوله کشی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>