بهترین انواع شیرآلات ساختمانی کدامند؟

آب منبع حیات زندگی ما و تمامی موجودات زنده است. امروزه استفاده از شیرآلات ساختمانی امری بدیهی است. ما در حالی که هر روز از این شیرآلات استفاده میکنیم شاید هنگام خرید اطلاعات دقیقی مثل چگونگی جرم گیری شیرآلات ساختمانی نداشته باشیم. در این مقاله قرار است به معرفی و بیان ویژگی های انواع شیرآلات ساختمانی بپردازیم بنابراین تا پایان این بخش همراه ما باشید.

شیرآلات ساختمانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

شیرآلات ساختمانی هر کدام شکل متفاوتی دارند که در حیاط و آشپزخانه و سرویس بهداشتی دیده می شوند که در اینجا با دسته بندی دقیق تر را به شما عرضه می کنیم که آن دسته بندی شیرآلات ساختمانی با توجه به عملکرد و طرز کار آنها است.
شیرآلات ساختمانی با توجه به طرز کار آن ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه توضیح هر کدام از آنها را به صورت جداگانه می بینید.

  1.  شیر دیسکی (Disc)
  2. شیر توپی (Ball)
  3. شیرآلات ساختمانی فشاری (Compression)

آشنایی با شیرآلات ساختمانی مدل دیسکی

شیرآلات مدل دیسکی از مدرن ترین شیرآلات ساختمانی است که مصرف تجاری و مسکونی دارد. شیرهای دیسکی که جزو شیرآلات تک اهرمی هستند، تنها با داشتن یک اهرم که بر روی استوانه ای قطور که همان پایه شیر است قرار دارد به راحتی جریان آب را کنترل می کند.
چیزی که استفاده از این شیر ها را راحت کرده تک اهرمی بودن آنها است که با چرخاندن شیر به اطراف آب با فشار یکسان سرد و گرم می شود. در این شیر ها به دلیل نداشتن واشر مشکل چکه کردن آب دیده نمی شود و همچنین یکی از مهمترین مزیتهای شیرآلات ساختمانی دیسکی صرفه‌جویی در مصرف آب است.

شما می توانید در صورت بروز گرفتگی شدید لوله فاضلاب، لوله بازکنی نزدیک محل سکونتتان را با جستجوی اسم محله خود در سایت برچسب پیدا کنید و ما به شما به منصف ترین لوله بازکن ها را معرفی خواهیم کرد کافیست اینجا کلیک کنید.

معرفی شیرآلات ساختمانی مدل توپی

شیرآلات ساختمانی توپی از قدیم مورد استفاده بوده است و طرز کار آنها به این صورت که است که اهرم یا دسته شیر در این شیرآلات به یک توپی وصل می‌شود، که این توپی با حفره هایی که دارد میزان خروجی آب را تنظیم میکند. این شیرآلات هم در شیرآلات ساختمانی و هم در شیرآلات صنعتی کاربرد دارند. همینطور نیازی به واشر برای آب بندی در جریان ورود و خروج آب ندارند.

این شیر ها در دو مدل هستند، تک اهرمه و دو اهرمی. تنها کاستی آنها این است که اگر توپیِ آنها صیغل خود را از دست بدهد یا در طول زمان با آب منطقه استفاده شده واکنش دهد و خورده شود بیشتر از دیگر شیرهای بدون واشر چکه می‌کند.
زمانی شما نیاز به لوله بازکن پیدا می کنید که شیرآلات ساختمانی آب منطقه مسکونی شما مداوم چکه کند، که این خود هدر دادن آب است، و یا اگر چاه شما جذبی داشته باشد و آن را از دست داده باشد، باعث رسوب در چاه و یا لوله های فاضلاب می شود.

بعد از رفع مشکل شیر آب، اگر در تهران هستید بهتر است با لوله بازکن حرفه ای در این مورد تماس بگیرید؛ البته ما می‌توانیم بهترین لوله بازکن ها را در هر کجا و هر منطقه از تهران که هستید به شما معرفی کنیم. کافیست به خدمات لوله بازکنی شهران برچسب  در گوگل سر بزنید تا پس از تماس شما فوراً مجرب ترین افراد حرفه ای را برایتان به محل اعزام کنیم.

بررسی شیرآلات ساختمانی فشاری

از قدیمی ترین شیر آلاتی که در صنعت ساختمان استفاده شده و از نوع واشر دار هستند و آب سرد و گرم را در یک لوله به سمت خروجی هدایت می‌کنند شیرآلات ساختمانی فشاری هستند. از مشکلاتی که فراوان در این شیرآلات دیده می شوند، مشکل چکه کردن آب در واشری که در مغزی این شیرها وجود دارد است.
در این شیرآلات میزان خروجی آب را میتوان با چرخاندن دسته شیر به سمت عقربه های ساعت و برعکس کنترل کرد.

این نوع شیرآلات در شکل های مدرن امروزی هنوز هم دیده می شوند. اگر چه استفاده از آنها خیلی کم شده ولی هزینه این شیرآلات به مراتب کمتر از بقیه شیرآلات ساختمانی است و همین موحب شده که هنوز برخی از افراد از آن استفاده کنند.

 نکات مهم در انتخاب شیر آلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی تک اهرمی همگی کارتریجی هستند به این معنا که مخزنی کوچک دارند که هنگام خروج آب، آب سرد و گرم اول وارد آن می‌شود و میزان فشار ثابتی را به ما می‌دهند.
در انتخاب شیرآلات ساختمانی به یک مورد حتماً باید توجه کرد. اگر آب منطقه شما شور است از شیرآلات فشاری استفاده کنید چون شیرآلات اهرمی بعد از مدتی در این شرایط رسوب گرفته و کارایی خوبی از خود ارائه نمیدهند.

برای اینکه لکه های آب روی بدنه استیل رنگ شیر اهرمی باقی نماند بهتر است آن را زود به زود خشک کنید و هیچ وقت مواد اسیدی مانند مواد لوله بازکنی برای این شیرها استفاده نکنید زیرا رنگ آنها را سیاه می‌کند.
به طور کلی شیرآلات ساختمانی اهرمی به صرفه تر هستند چون ماندگاری بالایی دارند و نگهداری آنها آسان تر است.

اگر شیرآلات ساختمانی آب منطقه مسکونی شما مداوم چکه کند، در طول سال مقداری زیادی آب را هدر داده اید و هم چنین اگر چاه شما جذبی باشد و جذب خود را از دست داده باشد این آب ها باعث رسوب در چاه و یا لوله های فاضلاب می‌شود و شما نیاز به لوله بازکن پیدا می‌کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>